Selasa, 15 September 2009

Alhamdulillah, semalam MBI telah dikunjungi oleh Syeikh Mohammad Siyam, Mantan Imam Masjdi Al Aqsa yang sekarang menetap di Yaman. Beliau tidak dibenarkan balik ke Palestin. Sambutan ahli kariah cukup membanggakan. Kutipan derma mencecah 9 ribu lebih, kutipan yang melambangkan keprihatian ahli kariah kepada perjuangan rakyat Palestin. JazakumuLLAH kepada semua ahli kariah yang begitu iltizam dengan nasib sesama Islam. Mudah mudahan Allah memberikan keberkatan kepada harta ahli kariah MBI semua. Allah juga akana menurunkana rahmah-Nya serta keredhaan-Nya kepada masyarakat yang melaksanakan tanggungjawab mereka seumpama menderma, firman Allah Ta'ala:
ومما رزقناهم ينفقون(dan apa yang Kami berikan kepada mereka, mereka infaqkan yakni sedekahkan - Surah al Baqarah ayat 3)
Saya begitu kagum dengan syeikh Siyam ini, beliau boleh khatam quran setiap 3 hari, sepanjang perjalanan beliau dari Kedah ke Kelantanpun beliau sempat khatam Al-Quran juga. ALLAHUAKBAR.....begitu sekali hebatnya amalan syeikh Siyam. Hidupnya sentiasa dengan mashaf Al-Quran. Itulah contoh alim yang mempraktikan ilmunya. Oleh itu, wahai teman-teman ahli kariah semua.....contohilah akhlak yang terpuji ini, hidup dengan Al-Quran, dan matipun dengan Al-Quran.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan